Εργασία για την ανακύκλωση από την Δ’ τάξη

Οι μαθητές τις Δ τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλών τους Άννας Τσίνα και Θώμης Χαρίση  ολοκλήρωσαν με μεγάλη επιτυχία ένα πρόγραμμα με θέμα την ανακύκλωση και μετείχαν στην 6η εκδήλωση φυσικών επιστημών που διοργανώθηκε από το ΕΚΦΕ Καρδίτσας. Ακολουθεί η εργασία τους και φωτογραφικό υλικό

Είμαστε φίλοι της ανακύκλωσης

«Ο κόσμος μας είναι ένα μεγάλο χωριό? Ένα χωριό όπου οι συνήθειες του ενός επηρεάζουν τον άλλο, όσο μακριά και αν βρίσκεται. Ένα χωριό, όπου όλοι μαζί, μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν, ώστε να γίνει καλύτερο. Αυτόν τον κόσμο τον δανειστήκαμε από τα παιδιά μας και από τα παιδιά των παιδιών μας. Τον δανειστήκαμε από όλες τις επόμενες γενιές και χρωστάμε να τους τον παραδώσουμε καλύτερο απ? όσο τον παραλάβαμε».

Ασπαζόμενοι τα παραπάνω εμείς οι μαθητές των τμημάτων Δ1και Δ2 του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας, μαζί με τις δασκάλες μας συμμετείχαμε μέσω του μαθήματος της Ευέλικτης ζώνης σε ένα πρόγραμμα με τίτλο: «Είμαστε φίλοι της Ανακύκλωσης».

Τι είναι όμως ανακύκλωση;

Ανακύκλωση είναι η διαχείριση των σκουπιδιών με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Ποια είναι τα οφέλη της ανακύκλωσης;

Με την ανακύκλωση μειώνονται τα σκουπίδια, αφού συσκευασίες από χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί μπορούν με τη σωστή επεξεργασία να ξαναχρησιμοποιηθούν, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τις ηλεκτρικές συσκευές. Δεν αφήνουμε τίποτα να πάει χαμένο και έτσι εξοικονομούμε ενέργεια, χρήματα, αλλά και πρώτες ύλες που κινδυνεύουν να εξαντληθούν, αφού χρησιμοποιούνται ανεξέλεγκτα. Με την ανακύκλωση δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για εμάς και κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για τη σωτηρία του πλανήτη. Το πιο σπουδαίο όμως είναι, ότι προστατεύουμε το περιβάλλον, το χώρο όπου ζούμε όλοι μας και δείχνουμε με πράξεις το σεβασμό μας προς τη φύση και ότι αυτή μας προσφέρει.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να σταματήσουμε απλά να παρατηρούμε τα προβλήματα γύρω μας και να συμμετέχουμε στη λύση τους.

Έτσι λοιπόν, εμείς οι μαθητές της Δ΄ Τάξης έχοντας υπόψη τη σημασία της ανακύκλωσης και με την καθοδήγηση των δασκάλων μας φτιάξαμε και τοποθετήσαμε στην αίθουσά μας έναν αυτοσχέδιο κάδο ανακύκλωσης για πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί με πρώτη ύλη μια κούτα που προμηθευτήκαμε από το περίπτερο της γειτονιάς μας. Σε αυτόν τον κάδο συγκεντρώσαμε εφημερίδες, περιοδικά, χαρτόκουτα, αλουμινένια κουτάκια αναψυκτικών, πλαστικά μπουκάλια και πλαστικές σακούλες. Βέβαια εμείς οι μαθητές έχοντας καθοδηγηθεί και εκπαιδευτεί κατάλληλα, μπορούμε να συμβάλλουμε στην ανακύκλωση υλικών και με άλλους τρόπους, όπως:

  • Να αποφεύγουμε να αγοράζουμε προϊόντα με περιττές συσκευασίες.
  • Να αγοράζουμε ανακυκλωμένο χαρτί για να ζωγραφίζουμε.
  • Να αποφεύγουμε τη χρήση της πλαστικής σακούλας και να προτιμάμε την πάνινη σακούλα.
  • Να παίρνουμε το κολατσιό μας σε φαγητοδοχείο.
  • Να χρησιμοποιούμε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και να τοποθετούμε τις παλιές μπαταρίες στα ειδικά σημεία ανακύκλωσης.
  • Να σκεφτόμαστε πως κάτι που δεν το θέλουμε εμείς και το έχουμε για πέταμα, μπορεί να είναι χρήσιμο για κάποιον άλλο.

Πείραμα

Επίσης, έχοντας υιοθετήσει την ιδέα της ανακύκλωσης, στο εργαστήρι του σχολείου μας φτιάξαμε ανακυκλωμένο χαρτί. Συγκεντρώσαμε εφημερίδες τις κόψαμε σε μικρά κομματάκια, τις «αλέσαμε» με τη βοήθεια του μπλέντερ και με την προσθήκη άφθονου βραστού νερού τις κάναμε πολτό. Μετά απλώσαμε τον πολτό σε μια σίτα για να στραγγίσει και μετά από λίγο τον τοποθετήσαμε σε μια ξύλινη τάβλα και περιμέναμε να στεγνώσει.

Τέλος, με τη δασκάλα των Εικαστικών φτιάξαμε λαμπάδες από ανακυκλώσιμα υλικά και ζωγραφίσαμε πάνω στο ανακυκλωμένο χαρτί.

Μακάρι η ανακύκλωση να γίνει καθημερινή συνήθεια των ανθρώπων και πολλά πράγματα που πετιούνται να μπορούν να ανακυκλωθούν.

 

Δημοσιεύθηκε στην εργασίες 2013, Εργασίες Μαθητών. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση